25/02/2018

Delden  –  De Lions organisatie, ‘Lions Clubs International,  viert haar 100-jarig bestaan. De Lions Club Delden, die vorig jaar zijn 41-jarig bestaan vierde, heeft ervoor gekozen om aan dit jubileum extra aandacht te geven door Deldenaren die op de één of andere manier iets bijzonders doen in het zonnetje te zetten. Vorige maand is aan mevrouw A. Wiggers een taart uitgereikt vanwege haar vele en langdurige vrijwilligerswerk.

Deze maand is een groep van vrijwilligers uitverkoren en wel die van het Zoutmuseum. Het Zoutmuseum, dat na de ingrijpende verbouwing van een aantal jaren geleden, jaarlijks duizenden  bezoekers trekt, biedt onder meer een bijzonder beeld van de wordingsgeschiedenis van de zoutindustrie in deze regio in het algemeen en de rol van Delden daarin in het bijzonder. “Vele vrijwilligers steken wekelijks al jaren de handen uit de mouwen om zo onze mooie kern cultureel op de kaart te zetten”, zo vatte de delegatie van de Lions, Jaap Blomhert en Stef Vierhout, hun motivatie samen.

Vorige week donderdag werden drie flinke taarten aan alle vrijwilligers aangeboden. De aanwezigen waren blij verrast  en  voorzitter Albert Bouwmeester was de Lions zeer erkentelijk  voor dit gebaar: fijn dat ook anderen het vrijwilligerswerk voor ons museum zo weten te waarderen. De taarten worden vervaardigd door Jan Meen uit Delden en deze actie wordt gesponsord door Rouwenhorst en Rouwenhorst Notarissen te Delden en Baktotaal Goor. Van deze gelegenheid maakte het Zoutmuseum gebruik om één van de vrijwilligsters van het eerste uur, Willy Nossin, voor haar 30-jarig ‘dienstverband’ met bloemen te bedanken.

Ook nu weer doet de Lions Club Delden een oproep aan u allen (via het e-mailadres: delden@lions.nl)  om kandidaten voor te dragen die voor deze traktatie in aanmerking komen.