03/05/2018

Op zaterdag 12 mei a.s. houdt Lionsclub Delden een unieke veiling. In het Kulturhus in Borne zal de complete inboedel worden verkocht van een woning aan de Kerkedennen in Borne.

In deze boedel bevinden zich o.a. een Amsterdams staand horloge, Franse pendules, 17e eeuwse kasten waaronder een kolomkast en 2 kabinetten. Tevens een Franse commode volgens de Boulle techniek, een Biedermeier bank, spiegels, bronzen beelden en schilderijen van o.a. Jurres, H. van Os en C. Verschuur.

Daarnaast worden er diverse andere waardevolle spullen onder de hamer gebracht. Een kleine 200 kavels zullen van eigenaar wisselen. De veiling wordt geleid door Theo van Stapele en kunst- en antiekkenner John Polder. Dit allesonder het toeziend oog van notaris Hulshof. Zowel de notaris, de veilingmeester en de taxateur verlenen belangeloos hun medewerking aan deze veiling. Daardoor komen de gebruikelijke “opcenten” geheel ten goede aan de diverse goede doelen die Lionsclub Delden ondersteund.

De kavels zijn te bezichtigen op zaterdag 12 mei tussen 09.00 en 11.30 uur aan de Kerkedennen. De locatie is te herkennen aan de Lions vlaggen. De verkoop is vanaf 13.00 uur in het Kulturhus de Bijenkorf op diezelfde dag.