11/03/2017

TEVREDEN  CONCERTBEZOEKERS VAN HET VOORJAARSCONCERT LIONS

Delden –  Bijna 30 Deldenaren, voornamelijk dames, hebben zaterdag 11 maart enorm genoten van het Voorjaarsconcert in Enschede, dat werd aangeboden door de Lionsclub Enschede.

Dit concert werd ook dit jaar weer verzorgd door de Muziekvereniging Concordia uit Hengelo o.l.v. dirigent Lute Hoekstra, m.m.v. de chansonnière Davine, winnares van het Concours de la Chanson in 2012. Zij zong onder meer bekende chansons als “La vie en rose” en “O, Champs Elysées”. De vertolking van het beroemde lied van Edith Piaf, “Non, je ne regrette rien”, bezorgde de toehoorders kippenvel en van het mooi gezongen “La montagne” van Jean Ferrat kregen zij tranen in de ogen. Het vocale gedeelte werd afgewisseld met prachtige Fransgetinte muziek voor harmonieorkest met als een van de hoogtepunten de unieke Carmenfantasie in een opvallend arrangement.

Zingend verliet het publiek na afloop de grote aula van het Stedelijk Lyceum in Enschede. Chauffeurs van de Lionsclub Delden brachten hen weer naar Delden.