Douwe Egberts-punten actie

Een zeer succesvolle actie van de Lionsclubs is het inzamelen van Douwe Egberts-punten voor de voedselbank.

Lionsclub Voorburg coördineert in 2017 voor de vijfde maal een landelijke inzamelingsactie van Douwe Egberts Waardepunten ten behoeve van pakken koffie voor voedselbanken. Er wordt dit jaar intensief samengewerkt met Voedselbanken Nederland. De actie vond plaats gedurende de hele maand februari. Douwe Egberts heeft weer medewerking toegezegd: de totale hoeveelheid ingezamelde waardepunten wordt met 15% verhoogd, daarna krijgen de voedselbanken 1 pak koffie voor iedere 630 punten.

In 2017 zijn landelijk door de Lionsclubs meer dan 57 miljoen punten verzameld. De 8 landelijke distributiecentra van de voedselbanken in Nederland ontvangen in de week van 10 tot 15 april meer dan 108.570 pakken koffie, daarvan gaan er bijna 1200 naar de voedselbank Midden-Twente. De Lionsclub Delden zamelde in de Hof van Twente, Borne en een enkele wijk in Hengelo ruim 630.000 punten in. De club dankt alle inzenders van punten (de meeste waren door het publiek al geteld) en dankt ook de supermarkten in Delden, Goor, Markelo en Hengevelde en het Hofweekblad voor hun medewerking.