17/07/2017

Zondag 16 juli was het de tweede keer dat de Lionsclub Delden de Family Fair organiseerde op de Cramersweide. Ook dit jaar werd voor dezelfde opzet gekozen als in 2016. Onder het motto “We Serve!” werden Deldense verenigingen uitgenodigd zich te presenteren aan de Deldense bevolking met als doel geld binnen te halen, dit jaar voor zwembad De Mors om educatiemiddelen voor het schoolzwemmen aan te kunnen schaffen.

In de week voorafgaand aan de Family Fair vond in het zwembad de jaarlijkse zwemvierdaagse plaats. Deze werd afgesloten met een heuse badeendjesrace ondersteund door de brandweer. Door de basisschool kinderen werden eendjes verkocht en zelf kregen de kinderen een gratis eendje. Met de badeendjesrace waren leuke prijzen te winnen waaronder een vlucht met een luchtballon en een enorme opblaasbare badeend.

De Family Fair begon zondagmiddag om 12.00 uur onder wat tegenvallende weersomstandigheden. Gelukkig werd het al snel droog en brak op het hoogtepunt de zon nog door. De hele middag was er muziek, zang en dans op twee podia verzorgd door o.a. muziekvereniging Amicitia, Beentels Kabaal, de Big Bandits en Just Like Us! Verder was er veel vertier voor kinderen in de vorm van een vijftal springkussens, een ranjakoe, pony’s om op te rijden en een sjoelbak met eendjes. Verder presenteerden voetbalvereniging SV Delden en korfbalvereniging Zwart Wit zich aan de bezoekers.

Naast de pony’s waren er de honden van Doggyvents die hondentrainingen verzorgden en konden bezoekers op de foto in of naast een tweetal fraaie oldtimers. In het midden van het veld was gelegenheid een hapje en een drankje te nuttigen.

De Lionsclub kijkt terug op een geslaagd evenement van en voor Delden. De reacties waren net als vorig jaar zeer positief. Momenteel wordt de balans opgemaakt, maar duidelijk is al wel dat een mooi bedrag kan worden geschonken aan zwembad De Mors. De bijbehorende cheque zal direct na de schoolvakanties worden overhandigd. Niet onvermeld mag blijven dat dit mede te danken is aan de spontane en gulle bijdragen van vele sponsoren.

Ook volgend jaar zal op de laatste zondag voor de schoolvakantie een Family Fair worden georganiseerd. We hopen u dan weer te mogen begroeten!