05/12/2017

Dit jaar bestaat Lionsclub International 100 jaar! In Amerika werd de service club opgericht voor mensen die extra steun nodig hadden. Nu een eeuw verder bestaan er over de hele wereld Lionsclubs die proberen het verschil te maken waar de maatschappij dat laat liggen.

De Deldense Lionsclub heeft dit jaar meegedaan aan fondsenwerving voor stichting “Het vergeten Kind” om kinderen in moeilijke thuissituaties een zorgeloze tijd te kunnen bieden. Dit was het Nationaal cadeau van de Nederlandse Lionsclubs.

Ook voor Delden willen we op ludieke wijze mensen in het zonnetje zetten. En heel Delden wordt uitgenodigd om namen aan te melden. U kunt een naam van iemand die het verdient met een korte motivatie aanmelden door een email te sturen aan Lionsclub Delden (delden@lions.nl) of een formuliertje invullen in onze kerstmarktkraam: “De bakkerij van de Kerstman” op de Deldense Kerstmarkt 16 december. Elke maand wordt dan bij een van de uitverkorenen een lekkere taart bezorgd met de door u gekozen mooie woorden. Dit worden zeker “Lichtpuntjes in de donkere maanden”! De taarten worden gesponsord door Rouwenhorst & Rouwenhorst notarissen en bakker Jan Meen.

Op de Kerstmarkt worden de Deldense kinderen uitgenodigd tegen een kleine vergoeding een cupcake of worstenbroodje te komen maken in de bakkerij van de Kerstman. De opbrengst voegen wij toe aan onze donatie voor de op Sint Maarten door de orkaan getroffen medelanders.