28/11/2021

Hof van Twente – Omdat koffie geen primaire levensbehoefte is, is het normaliter niet opgenomen in de pakketten van de voedselbank. “Even een bakkkie doen” is zo’n vanzelfsprekend moment, maar als je maandelijks moeite hebt om de touwtjes aan elkaar te knopen, dan zit een pak koffie er gewoon niet in. En in deze ellendige pandemie periode al helemaal niet.

Dit jaar gaat landelijk, en dus ook in de Hof van Twente, de 10de Douwe Egberts waarde-puntenactie van start. De gezamenlijke lionsclubs in de Hof zullen in de komende dagen de inzamelboxen plaatsen bij de lokale supermarkten.

U kunt uw DE-punten (liefst geteld) deponeren in deze boxen in Diepenheim bij de Spar, in Hengevelde bij de COOP en in Bentelo in de Dagwinkel; verder in Delden bij Albert Heijn en Dirk van den Broek, in Goor bij de Jumbo, Albert Heijn en de Bibliotheek; in Markelo tenslotte bij Dirk van den Broek en Plus.

Landelijk werden vorig jaar meer dan 99 miljoen getelde punten verzameld, in de Hof van Twente ook een record: 439.644 waardepunten, goed voor 1460 pakken koffie voor de voedselbank Midden Twente. Zouden we dit jaar op 500.000 punten mogen rekenen? Bij voorbaat hartelijk dank, namens de dankbare gebruikers van de koffie.